Treinreis Istanbul Belgrado - Reisverslag uit Belgrado, Servië van Auke Laar - WaarBenJij.nu Treinreis Istanbul Belgrado - Reisverslag uit Belgrado, Servië van Auke Laar - WaarBenJij.nu

Treinreis Istanbul Belgrado

Door: aukeineuropa

Blijf op de hoogte en volg Auke

06 Augustus 2011 | Servië, Belgrado

de treinreis van Istanbul was anders dan een normale treinreis die ik gewent ben. deze duurde maarliefts 24 uur zonder overstapen en ging over twee grensen heen met grens controle. En het was ook een slaaptrein. Ik zat in een ruimte van 6 mensen, de stoelen konen omgebouwd worden tot 6 bedden. er waren twee duitsers, een zwitserlander, een bulgaarse jongen uit Istanbul, en amirikaan van ik schat ongeveer 80 en ik dus. we kregen beddengoed van de conducteur en gingen slapen rond half 1. rond half 4 werd iedreen gewekt omdat iedereen de trein uit moest om het paspoort te laten zien bij de grens. daarna wanneer iedreen weer sliep nog een extra paspoort controle. daarna om 6 uur smorgens weer kaartcontrole en rond 13.00 waren we in Sofia. de omgeving vanuit de trein was mooi allen de oorlog is nog duidenlijk zichtbaar. weer een grens met paspoort controle en uiteindenlijk in de avond kwamen we in Belgrado aan, daar gingen ik en de jongen uit Istanbul op zoek naar een Hostel. we zijn vanacht ook samen uitgegaan, ik vondt het uitgaan heet leuk. clubs op boten in de rivier. maar hij zit liever ergens rustig te praten met wat mensen. Dus misschien dat ik vanavond kijk of ik iemand anders vindt waarmee ik kan uitgaan. het is niet dat ik hem onaardig vondt.

  • 07 Augustus 2011 - 07:40

    Jan:

    Hoi Auke,

    Een leuk verslagje van de ouderwetse treinreis. Deed mij denken aan mijn jeugd toen eurpese grenzen nog echt grenzen waren. Deze trein bleek niet echt een Expresse-trein. Veel plezier in Belgrado.

  • 07 Augustus 2011 - 09:55

    Maarten En Marion:

    Hallo Auke, wij zitten nu in Zierikzee en hebben gelukkig Wifi zodat we kunnen zien hoe het met je gaat.( we hebben de oude laptop van Cyriel gekregen en in orde laten maken, voor dit doeleinde voldoet hij goed) Gisteren waren we in Goes maar daar hadden we geen toegang, alleen beveiligde netwerken. De treinreis klinkt best wel vermoeiend, steeds wakker gemaakt worden voor controles enzo.Heb je een goed hostel kunnen vinden? Misschien kom je daar nog wel iemand tegen die zich ook in het uitgaansleven van Belgrado wil storten.Is Belgrado een mooie stad? Ik neem aan dat je die ook nog wel even gaat bekijken. Veel plezier toegewenst en tot het volgende berichtje.

  • 07 Augustus 2011 - 14:29

    Auke Van Laar :

    Hey,
    Ja het hostel is erg leuk en de stad is erg mooi. Oke, maar ik dacht dat het weer in nederland maar matig was? toch veel plezier op het water.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Servië, Belgrado

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2011

Terug thuis

22 Augustus 2011

Basel

21 Augustus 2011

Vanuit Rzeszow via Krakau naar Berlijn

19 Augustus 2011

Rzeszow

16 Augustus 2011

Praag
Auke

Hoi iedereen Omdat ik binnenkort (deze Zomer) ga rondreizen door europa, en om jullie op de hoogte houden wat ik waar aan het doen ben heb ik deze site aangemaakt. Het idee is om in twee keer te gaan, eerst Engeland, Spanje, Frankrijk terug naar Nederland. En na een scouting kamp en een festival Oost europa te gaan bezoeken. Ik zal wekelijks iets proberen toe te voegen op jullie op de hoogte te houden.

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 20083

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: