Sarajevo - Zagreb - Reisverslag uit Zagreb, Kroatië van Auke Laar - WaarBenJij.nu Sarajevo - Zagreb - Reisverslag uit Zagreb, Kroatië van Auke Laar - WaarBenJij.nu

Sarajevo - Zagreb

Door: aukeineuropa

Blijf op de hoogte en volg Auke

10 Augustus 2011 | Kroatië, Zagreb

Gisteren ben ik met de jongen uit oxford en nog twee personen die we uit het hostel leerden kennen een australise uit Melborn en een Limburger naar het oorlogsmuzeum in Sarajevo geweest. wel intressant om de zien, daarna zijn we met iemand meegereden die ons naar een ander muzeum over de tunnel bracht, die tunnel was voor toevoer van eten voor de stad omdat de stad omsingeld was. de mensen die daar hun verhaal vertelden zaten zelf ook midden in de oorlog, ze lieten bijvoorbeeld ook schot wonden zien en zo. Daarna zijn we naar de stad gegaan en gingen we op het terras zitten, t was erg gezzelig. ik had eigenlijk nog wel willen blijven maar wilde ook weer door. En ik kon een gratis nachhtrein nemen dat scheelt finaniceel wel met een nacht uitgaan. ik vondt het wel leuk dat ze me nog proberden over te halen om mee uit te gaan een nog een nacht in Sarajevo te blijven, maar ik na, uiteindenlijk toch de nachttrein. Ik zat in de nachttrein met twee nederlandse meisjes (uit Amsterdam en Utrecht) toevalig kwam ik er achter dat ze in het zelfde hostel zaten, ze hadden het over een limburger, ik liet een foto zien van de limburger die ik leerde kennen, ik vroeg is het deze. en dat was hem, haha. In zit ik dus in Zagreb, ik ben van plan vanacht weer verder te gaan met de nachttrein, ik denk wenen of zo. Linz heeft geen goeie verbinding van af hier, vanuit Wenen kijk ik of Krakau te berijzen is. Tot het volgende verslag.

  • 10 Augustus 2011 - 14:38

    Maarten En Marion:

    hee Auke, ik heb een paar uur geleden al een reactie geplaatst maar blijkbaar is er iets niet goed gegaan want ik zie hem niet staan. Je ziet veel en ontmoet veel mensen. Sarajevo lijkt mij indrukwekkend maar misschien wordt je er niet vrolijk van. Merk je nog iets van aversie ten opzichte van de Nederlanders of niet?
    Grappig dat je soms weer dezelfde personen tegen komt. Goede reis naar Wenen en Krakau. Ik keek nog op wikipedia naar Krakau en dat klinkt inderdaad heel aatrekkelijk. Ik ben overigens blij dat je nu niet in Engeland zit want het is daar behoorlijk onrustig en dat is misschien nog zwak uitgedrukt. Kijken of ze deze reactie nu wel willen plaatsen. Groetjes van ons vanuit Bru waar het nog altijd stevig waait.

  • 10 Augustus 2011 - 19:59

    Ionne:

    Heej Auke,

    Leuk om je verhalen te lezen en leuk dat je zulke gezellige mensen ontmoet.
    Wat pap en mam al hadden geschreven wilde ik ook nog schrijven. In Engeland zijn flinke rellen op dit moment. Ik bedacht mij dat het inderdaad maar goed was dat je daar nu niet zit.

    Groetjes ionne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kroatië, Zagreb

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2011

Terug thuis

22 Augustus 2011

Basel

21 Augustus 2011

Vanuit Rzeszow via Krakau naar Berlijn

19 Augustus 2011

Rzeszow

16 Augustus 2011

Praag
Auke

Hoi iedereen Omdat ik binnenkort (deze Zomer) ga rondreizen door europa, en om jullie op de hoogte houden wat ik waar aan het doen ben heb ik deze site aangemaakt. Het idee is om in twee keer te gaan, eerst Engeland, Spanje, Frankrijk terug naar Nederland. En na een scouting kamp en een festival Oost europa te gaan bezoeken. Ik zal wekelijks iets proberen toe te voegen op jullie op de hoogte te houden.

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 20081

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: