Belgrado - Reisverslag uit Belgrado, Servië van Auke Laar - WaarBenJij.nu Belgrado - Reisverslag uit Belgrado, Servië van Auke Laar - WaarBenJij.nu

Belgrado

Door: aukeineuropa

Blijf op de hoogte en volg Auke

07 Augustus 2011 | Servië, Belgrado

op zaterdag ben ik met de jongen uit Istanbul rond gaan kijken in Belgrado, de stad is mooi en vrij rustig voor een grote stad, maar de sfeer is er zeer aangenaam en de mensen zijn aardig. Het hostel is ook echt leuk, vrij klein en je komt snel in contackt met andere mensen. In Belgrado komen veel toeristen uit verschilende landen. Gisterenavond ben ik ik eerst meteen paar noren wezen eten, later die avond ben ik met twee zweedse meisjes nog de stad in gegaan, niet echt naarde clubs maar t was wel leuk. een van hun had trouwens een jaar in Maastricht gestudeert. ik heb trouwens lang geteijfelt waar ik nou heen moet hier na, boedapest is misschien lastig slaapplaats vinden vanwege Siget festival, dus was Praag nu mijn iedee, maar twee andere jongens uit Groningen heben daar op het station moeten slapen omdat alles daar al twee weken vol geboekt is en de stad kwam niet vijlig op hun over. De meisjes uit zweden advizeerde me naar Sarajevo te gaan, ze gaven me nog allemaal toeristiese info dus dat is wel fijn. Vandaag was ik met de jongens uit groningen nog even de stad ingeweest, dat was ook wel weer gezelig. Morgen wordt het dus Sarejevo, overmorgen denk ik aan Zagreb. Vanuit daar kijk ik wel verder, Krakau zit nog steeds in mijn hoofd.

  • 07 Augustus 2011 - 16:19

    Cyriel:

    Hee Auke, Sarajevo is een goed idee. Leuke en indrukwekkende stad. Als je wat rond vraagt is er een museum bij het vliegveld waar in de oorlog een tunnel liep tijdens de belegering. Heel interessant maar niet zo bekend dus je moet ff doorvragen denk ik.

  • 07 Augustus 2011 - 16:29

    Auroor:

    Hey Auke,
    Ik ben drie maanden geleden in Sarajevo geweest. Ik heb daar in een heel vervelend hostel gezeten, dus kijk goed uit waar je terecht komt!
    Maar zoals Cyriel zegt is het een heel indrukwekkende stad!
    Vooral het verschil tussen het oude gedeelte en het nieuwe!
    Tip: loop eens de berg op!!! Is wel een hele klim maar heb je een waanzinnig uitzicht op de hele stad en zie je overal de begraafplaatsen met witte graven...
    Ik ben benieuwd of je er in 1 dag iets van kunt zien!
    Heel erg veel plezier!
    XXX

  • 07 Augustus 2011 - 17:04

    Maarten En Marion:

    Al weer een leuk berichtje. Zoals we dat horen heerst daar een goed sfeertje in Belgrado. Wel veel tips van andere reizigers. Misschien soms een beetje te veel. Maar ik begrijp dat het in eerste instantie Sarajevo wordt. Welk hostel was zo vervelend Aurora, of weet je dat niet meer? Ik denk dat je in principe in elke stad vervelende dingen kunt meemaken maar gelukkig ook heel veel leuke ervaringen opdoen. We hopen maar op veel van het laatste. Groetjes vanuit Zierikzee

  • 08 Augustus 2011 - 08:40

    Jan Dingemanse:

    Ben in praag geweest (rond kersttijd), was goed en veilig hoor. Je moet natuurlijk niet in de suburbs komen maar centrum is goed te doen.

    Cool om te zien dat je zoveel verschillende mensen ontmoet (zeker die zweedse dames :D hahah).

    Het ga je goed,
    Jan DIngemanse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Servië, Belgrado

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2011

Terug thuis

22 Augustus 2011

Basel

21 Augustus 2011

Vanuit Rzeszow via Krakau naar Berlijn

19 Augustus 2011

Rzeszow

16 Augustus 2011

Praag
Auke

Hoi iedereen Omdat ik binnenkort (deze Zomer) ga rondreizen door europa, en om jullie op de hoogte houden wat ik waar aan het doen ben heb ik deze site aangemaakt. Het idee is om in twee keer te gaan, eerst Engeland, Spanje, Frankrijk terug naar Nederland. En na een scouting kamp en een festival Oost europa te gaan bezoeken. Ik zal wekelijks iets proberen toe te voegen op jullie op de hoogte te houden.

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 20084

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: