Krakau - Reisverslag uit Krąków, Polen van Auke Laar - WaarBenJij.nu Krakau - Reisverslag uit Krąków, Polen van Auke Laar - WaarBenJij.nu

Krakau

Door: aukeineuropa

Blijf op de hoogte en volg Auke

14 Augustus 2011 | Polen, Krąków

Ik ben nog steeds in Krakau en het is hier geweldig! Ik was gebleven bij de vrijdag avond, dus daar ga ik weer verder. In het Hostel kwamen er 3 meisjes uit ijsland naar me toe die me nog kende vanuit de club in Belgrado, ik herkende ze ook, wel grapig wat is europa toch klein. Ik had savonds nog ergens iets gegeten wat echt super lekker was en ik denk dat het pools was. Die avond ging ik met een aantal nederlanders, spanjaarden en een japaner uit, de nedrlanders waren wel oke maar ik zou er normaalgesproken niet mee uitgaan, maar beter dan alleen uitgaan. het stappeen ik krakau was heel leuk en betaalbaar. De volgende dag ging ik naar een ander hostel, overdag een beetje door de stad gelopen. Het sndere hostel was iets duurder maar ook echt goed, ik sprak een leeraar engels uit amerika die tegewoordig in saoedi arabia woont en werkt, hij vertelde wel intressante dingen over het land. Je hebt er niks te doen qwa uitgaan en zo maar t verdient daar goed, in de ramadam vakantie doet hij dan altijd festival toers en reizen enz. Ik was met hem en twee andere amerikanen weer gaan eten bij dat poolse eten, en hun waren ook onder de indruk. Daarna naar een aantal bars en pubs geweest met hun. Daarna naar club met weet ik veel hoeveel zalen en kamers, wel erg leuk daar. de mensen uit het hostel gingen treug maar ik was daar nog gebleven met een aantal poolen die ik daar had leren kennen, super aardig zijn ze daar. Alleen de polietsie en de bevijliging juist niet, ze spreken geen engels tegen je en delen graag boetens uit omdat ze 40 % van de opbrengst mogen houden, en de bevijliging gebruikt peperspai tegen mensen die even niet luisteren. Belagenlijk vindt ik! maargoed al met al was het een leuke avond en Krakau kan ik iedreen aanraden!

  • 14 Augustus 2011 - 10:06

    Ionne:

    Leuk om te lezen dat deze stad je zo goed bevalt. Je hebt volgens mij veel aanspraak, dus dat is ook erg leuk.
    Wel jammer van de politie en beveiliging. Ik begrijp alleen wel een beetje dat ze sneller boetes uitdelen, als ze 40% zelf mogen houden. Vaag systeem eigenlijk.

    Ik ben gisteren met Marloes, Cyriel, Nous, Bart en Maria uitgeweest in kafe domburg. Was erg gezellig. Ben nu wel een beetje brak en moet zo weer gaan werken.

    Groetjes ionne

  • 14 Augustus 2011 - 13:51

    Maarten En Marion:

    he Auke, hiet weer vanuit de thuisbasis. Leuk stukje maar ik wordt wel erg nieuwsgierig wat je nu gegeten hebt wat zo suoer lekker was, je hebt zeker geen recept gevraagd. Zou ook niet opschieten in het Pools. Klinkt voor de rest ook allemaal leuk behalve die boetes dan. Heb je er ook nog een gekregen of ben je de dans ontsprongen? Nog veel plezier en groetjes van ons.

  • 14 Augustus 2011 - 20:02

    Auke:

    Hey we hadden allemaal op straat alcehol gedronken, maar een iemand werd betrapt en moest betalen. Omdat het een pool is en omdat het een berg geld voor hem is, meer dan voor ons Nederlander/amerikaanen. hebben we de boete gedeelt we hebben hem zeg maar 5,- euro gegeven.
    Dat recept heb ik natuurlijk niet, maargoed als ik ooit nog eens trug naar Krakau ga ga ik dit weer eten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Polen, Krąków

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2011

Terug thuis

22 Augustus 2011

Basel

21 Augustus 2011

Vanuit Rzeszow via Krakau naar Berlijn

19 Augustus 2011

Rzeszow

16 Augustus 2011

Praag
Auke

Hoi iedereen Omdat ik binnenkort (deze Zomer) ga rondreizen door europa, en om jullie op de hoogte houden wat ik waar aan het doen ben heb ik deze site aangemaakt. Het idee is om in twee keer te gaan, eerst Engeland, Spanje, Frankrijk terug naar Nederland. En na een scouting kamp en een festival Oost europa te gaan bezoeken. Ik zal wekelijks iets proberen toe te voegen op jullie op de hoogte te houden.

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 20079

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: